Navigace

Stav úpravy lyžařských běžeckých tras

Příspěvek na lyžařskou permanentku

Zastupitelstvo obce Malá Morávka schválilo poskytování jednorázových příspěvků občanům obce, ve výši 2.500,-Kč/osobu. Příspěvek bude účelově určen na zakoupení celosezónní nepřenosné lyžařské permanentky do areálu Myšák na zimní sezónu 2019/2020 pro občany obce Malá Morávka s trvalým pobytem v obci Malá Morávka. Příspěvky budou poskytovány obecním úřadem na základě „Žádosti o poskytnutí příspěvku na lyžařskou permanentku v areálu Myšák na zimní sezónu 2019/2020 pro občany obce Malá Morávka s trvalým pobytem v obci Malá Morávka“, a na základě předložení dokladu o úhradě lyžařské permanentky.

Žádost zde: Žádost o příspěvek na permanentku.docx (14.44 kB)

15. let partnerství Malá Morávka - Walce (Pol)

V letošním roce 2017 si připomínáme 15. výročí zahájení partnerské spolupráce mezi Malou Morávkou a polskou obcí Walce. U této příležitosti byla vydána publikace o naší spolupráci zde ke stažení a také publikace o každé z obcí, které jsou k nahlédnutí zde:

Malá Morávka, Walce

Publikace o Malé Morávce zde ke stažení

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Plánuj výlety

planujvylety.cz

Návštěvnost

Návštěvnost:

Počítadlo přístupů

Rodinné Jeseníky

Rodinné Jeseníky

STA Bruntálsko

STA Bruntálsko

Vyhledávač zaměstnání

neuvoo

Evropská databanka

logo

Ekomapa Bruntálska

logo

Walce - Ksiezniczka czardasza

w

Obsah

« Zpět na Strom životních situací

Narození, uzavření manželství, vznik registrovaného partnerství nebo úmrtí státních občanů České republiky v cizině - zvláštní matrika v Brně

3. Pojmenování (název) životní situace

Narození, uzavření manželství, vznik registrovaného partnerství nebo úmrtí státních občanů České republiky v cizině - zvláštní matrika v Brně

4. Základní informace k životní situaci

Matriční knihy, do kterých se zapisuje narození, uzavření manželství, vznik registrovaného partnerství a úmrtí státních občanů České republiky, ke kterým došlo v cizině, vede Úřad městské části Brno-střed (dále jen "zvláštní matrika").
Pozn.: K uzavření manželství v cizině je obvykle zapotřebí doklad o právní způsobilosti k manželství.
Do zvláštní matriky se zapisuje narození, uzavření manželství a úmrtí státních občanů České republiky, ke kterým došlo na:
  • území cizího státu,
  • zastupitelském úřadu České republiky,
  • lodi nebo v letadle mimo území České republiky,
  • místě, které nepatří pod pravomoc žádného státu.
Do zvláštní matriky se zapisují i registrovaná partnerství uzavřená státními občany České republiky na území cizího státu.
Zápis do zvláštní matriky se provede i na základě protokolu o uzavření manželství v případě, že byl život snoubence přímo ohrožen, pokud k uzavření manželství došlo před:
  • velitelem námořního plavidla plujícího pod státní vlajkou České republiky,
  • velitelem letadla zapsaného v leteckém rejstříku v České republice nebo
  • velitelem vojenské jednotky České republiky v cizině, je-li alespoň jeden ze snoubenců státním občanem České republiky.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

O zápis narození do zvláštní matriky může požádat:
  • fyzická osoba, které se zápis týká,
  • členové její rodiny (tj. manžel, rodiče, děti, prarodiče, vnuci, pravnuci) - i bez plné moci,
  • zplnomocnění zástupci těchto osob.
O zápis úmrtí státního občana České republiky do zvláštní matriky mohou požádat:
  • členové jeho rodiny (tj. manžel, rodiče, děti, prarodiče, vnuci, pravnuci),
  • zplnomocnění zástupci těchto osob,
  • fyzická osoba, které jsou známy osobní údaje zemřelého, a která předkládá listiny uvedené níže.
O zápis uzavření manželství státního občana České republiky do zvláštní matriky může požádat:
  • fyzická osoba, které se zápis týká,
  • členové její rodiny (tj. manžel, rodiče, děti, prarodiče, vnuci, pravnuci) na základě předložení plné moci, ve které musí být výslovně uvedena dohoda snoubenců o užívání jejich příjmení a příjmení společných dětí po uzavření manželství,
  • zplnomocnění zástupci na základě předložení plné moci, ve které musí být výslovně uvedena dohoda snoubenců o užívání jejich příjmení a příjmení společných dětí po uzavření manželství.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podáním řádně vyplněné žádosti o zápis do zvláštní matriky (na předepsaném formuláři) u příslušného úřadu.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Žádost o zápis do zvláštní matriky se podává u zastupitelského úřadu České republiky, u kteréhokoli matričního úřadu (včetně zvláštní matriky) nebo u krajského úřadu, před nímž občan složil státoobčanský slib nebo učinil prohlášení o nabytí státního občanství České republiky.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

K žádosti o zápis do zvláštní matriky je třeba připojit:

  • cizozemský matriční doklad, který se týká narození, uzavření manželství, registrace partnerství nebo úmrtí státního občana České republiky, jež má být zapsáno do zvláštní matriky, opatřený náležitými ověřeními a přeložený do českého jazyka (bližší informace poskytne kterýkoli matriční úřad nebo zastupitelský úřad),
  • doklad o státním občanství České republiky osoby, které se zápis týká, tj. občanský průkaz, cestovní doklad, osvědčení, popř. potvrzení o státním občanství České republiky, vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství, je-li v něm údaj o státním občanství České republiky uveden,
  • další doklady potřebné k ověření správnosti údajů zapisovaných do matriční knihy, nelze-li je prokázat shora uvedenými doklady (bližší informace poskytne kterýkoli matriční úřad nebo zastupitelský úřad).
Při zápisu manželství uzavřeného na území cizího státu zvláštní matrika na základě žádosti státního občana České republiky uvede jeho příjmení i příjmení jeho manžela v podobě uvedené na cizozemském matričním dokladu.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formuláře žádostí o zápis do zvláštní matriky jsou k dispozici u všech úřadů, kde se tato situace řeší (Ministerstvo vnitra nemá tyto formuláře k dispozici).

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Za provedení zápisu do matričních knih vedených zvláštní matrikou a vydání prvopisu matričního dokladu (rodného, oddacího nebo úmrtního listu, dokladu o registrovaném partnerství) se nevybírá žádný správní poplatek.
Za vydání druhopisu matričního dokladu je třeba uhradit správní poplatek ve výši 100 Kč.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Zvláštní matrika provede zápis do matriční knihy a vydá matriční doklad po obdržení podkladů nejpozději do 30 dnů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.03.2014

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.